Wednesday, September 8, 2010

KENAPA BERTANYA SEDANGKAN BOLEH BELAJAR

greeting all ^^
oleh sebab sekarang ni dah cuti so ,
masa untuk aku luangkan masa dengan blog aku ni adalah lebih sikit .
sebab sekarang ni orang dah busy buat kuih
dah mula busybody hal orang erk ?
wakakakaka !!
aku ?
aku busy dengan blog akulah .

ada masa tu aku kena panggil buat kuih .
ada masa tu juga aku pegi menyibuk nak tolong buat kuih .
tapi sebenarnya aku tak reti nak buat .
belajar punya belajar , aku fed up sebab aku still tak juga tau .
aku tanya la kat parent aku macam mana nak buat .
then dorang bagitau aku sampailah aku tau buat satu kuih yang bernama
kuih POPIA ^^ nyam2 ~
dah2 aku taknak mencarut panjang .
noktah sampai kat sini erk .

korang dah baca alkisah aku kat ataskan ?
pasal aku nak belajar buat kuih .
korang rasa ada kaitan dengan title aku tak ?
wakakakaka !!

kalau korang paham betul2 sebenarnya ada kaitan .
kenapa bertanya sedangkan boleh belajar ..
korang dah puas belajar .
24jam belajar jew .
kalau ada masa 48jam mesti korang belajar 48jam tu .
tapi tak juga pandai2 .
macam korang main rubic cube .
kalau korang tak tau step2 nak buat .
korang takkan pena dapat selesaikan rubic tu .
korang mesti bertanya dengan orang yang mahir dalam hal tu ?
betul tak ?
kalau korang nak harap guide yang bertulis tu
sampai bila korang nak pandai .
korang baca , korang binggung sendiri .
mungkin certain orang bole belajar dari mana2 guide yang bertulis ni .
so , aku kategorikan dia GENUIS .

kenapa dan mengapakah title aku tu semacam .
sebab aku ada jumpa statement lebih / kurang macam ni la
" adakalahnya yang diam itu lebih pandai dari yang banyak mencarut"
or
"adakalahnya yang diam tu lebih tahu dari yang bising " .
or
"adakalahnya yang diam tu lebih erk ~ etc la .
aku pun lupa dah ayat banggang tu
wakakaka
tapi aku bet , korang mesti pena nampak ayat ni kan ?

aku sangkal banggang gilalah statement tu .
sepa kata diam2 korang ni lebih pandai ?
-cerdik
-menang
sepa kata ?
ada tak orang yang tak nak bertanya ni dia pandai ?
ada tak orang kat dunia ni dilahirkan cerdik terus tanpa bertanya ?
ada tak orang yang menang dalam pilihan raya/pidato or etc tu dorang hanya duk diam ?
then tengok2 besok dia dah menang ?
tengok2 lagi 2 3 minit dia dah menang pidato
kalau ada macam ni .
aku pon nak duk diam juga kat kelas kew
kalau aku ada ikut pertandingan apa2 kew .
aku diam2 jew then miracle terjadi aku dan jadi pandai n aku menang
yeaaa !!!

"yang diam lebih pandai dari yang bising"
okey aku admit ada orang yang diam2 ubi berisi .
tapi ada juga orang ni diam2 takde isi ..
hampeh betul !!
dah tak berisi tu kenapa tak bertanya ?
tanya minta isi .
isi otak korang tu biar berisi sikit .
ni tak , dah la takde isi ego tinggi mengalahkan langit pula
sebab korang pecaya gila ahr statement tu
"yang diam lebih pandai dari yang mencarut"
so korang pretending pandai tapi dalamnya korang hampeh
wakakakakaa !!

P/S : sekian jew pidato aku kali ni . sori peribahasa tu aku operate sikit . tapi aku bet korang still bole tangkap apa aku nak sampaikan right ? kalau tak juga dapat tangkap , beli pukat . tangkap guna pukat wakakakaka

pandangan aku . korang ?

2 comments:

  1. hehe...faham2 apa yg ko cuba nk smpaikan
    kesempoyannya, yg diam x semestinya berisi, yg bising x semestinya tin kosong.dalamm tu...good thought, bro :)

    ReplyDelete

HIT ME HERE !!