Wednesday, September 8, 2010

JANGAN CARI MENDA YANG JAUH2

jangan cari menda yang jauh2 beb !!
kalau korang pandang sekitar korang jew pon dah cukup .
toksah nak pegi jauh2 nak kuatkan iman tu ..

erk ? intro aku tu lain macam jew kan ?
wakakaka
nak tau kenapa aku mencarut macam tu ?
enjoy gambar ni ..


cantik tak ?
kalau korang bawa makwe korang pegi tepi pantai then ,
tengok awan macam ni sure romantik bro !!
wakakaka !
tapi ada apa dengan gambar ni ?
apa tujuan aku post gambar tu ?
kejap lagi aku mention .. ^^
sebab aku nak korang banding dengan gambar ni lagi .


apa yang korang paham ?
aku nak mention sikit jew .
so , sabar erk
hahaha

kenapa title aku jangan cari menda yang jauh2 ?
sebab korang nak kuatkan iman dalam diri korang tu .
takyahlah nak pegi jauh2 cari menda yang kalut macam ni .
bergambar n etc lagi .
kenapa aku kata kalut ?
sebab menda ni takde bukti kukuh yang menunjukkan kebesaran tuhan pun .
aku pon bole buat macam ni .
bukan susah pun .
korang jahit2 jew kot teros korang design2lah sikit ala2 orang rukuk kew , sujud kew .
then korang letaklah kat mana2 surau or masjid kew .
upah sorang untuk berlakon ..
siap lakonan mantap !!! '
hahahaha .
aku dapat maklumat ni dari link ni

bagi aku .
takyah nak buat benda2 ni suma .
aku tau niat baik korang nak sedarkan manusia tentang kebesaran tuhan .
cukuplah sekadar korang suru manusia2 ni pandang sekitar dia .
aku bet takde manusia dapat cipta
-pokok
-gunung
-matahari
-awan(gambar kat atas tu . cantiknye~)
-bulan
-etc lagi
cukup korang yakin dah memadai ^^

pandangan aku . korang ?


3 comments:

  1. betul kata luu broo..
    bagi gwa... yang ajaibnya itu adalah manusia tu sendiri..
    sebab dorg mampu mempengaruhi orang lain dengan apa yang diorang buat..
    apa yang diorang buat tu pula mesti ada unsur-unsur agama.. gwa heran kenapa agama sentiasa digunakan dalah hal-hal ni..
    populariti atau agenda tertentu??

    itu la gwa lebih suka memisahkan ideologi agama dan ideologi bebas..
    janji kita tidak terpesong jau daripada perbuatan2 yg dilarang agama..
    dan bagi gwa lagi.. agama dan politik perlu dipisahkan di msia ni.. sebab.. agama dipergunakan bro... yang untung tu politican.. yang diperbodohkan tu rakyat..
    sebab sentimen agama kuat giler di msia..^^

    ReplyDelete
  2. luulek!luu mmg relax lah bro..thuumb uup!!^^

    ReplyDelete
  3. @luulek : ahahaha . dunia da maju bro , tp otak manusia ni jak yg x maju2 hahaha .
    @staypatah : dah bca msti rilek . tu trademark c mamat lulek tu haha

    ReplyDelete

HIT ME HERE !!