Saturday, August 28, 2010

WAYANG INDON VS WAYANG MALAYSIA

aku bet kat korang , mana lagi lebih bagus ?
bagi aku dua2 wayang ni sama jew , takde bezanya ..
suma cerita berasaskan cinta , keagamaan , keinsafan , diselit sikit dengan unsur lawak yang kekadang tu mempersendakan agama dan yang paling dispointkan . ending cerita kedua dua wayang ni memang memboringkan .

berunsur kan cinta .
suma wayang pun aku tengok berunsurkan cinta juga .
tak kiralah malaysia , indon , barat , timur , tenggara dan utara .
suma filem dorang ni berunsurkan cinta gak .
tapi mana yang lebih keterlaluan ?
dua2 ni pun same jew aku rasa . takde bezanya .
cerita indon dengan melayu ni lebih kepada cintan cantun .
kalau tak lebih dari cintan cantun wayang tu tak dapat bergerak sampai 2disc .

berunsurkan keagamaan .
bagus wayang yang ada berunsurkan keagamaan ni .
sebab menyedarkan juga segelintir masyarakat .
tapi tu depends macam mana korang masukkan .
ada producer2 tu tak tau atau pura2 tak tau sebab nak mengejar award2 semata mata .
producer2 ni kena tau , kena alert dengan agama yang dia selit dalam filem dia tu .
ada filem ni aku nampak , dia tonjolkan cara agama islam iaitu solatlah knuk . nak tunjukkan yang wanita dalam cerita dia tu solehah .
dia solat pakai tudung apa suma , tapi dah habis lakonan hipokrit tu .
artis kena mekap , buka tudung , lipstik tebal macam momok yang nak goda mamak , baju sempit menonjolkan tubuh badan . islam ada ajar macam tu ka ?
orang yang bersolat ni , aku boleh surekan dorang tau benda haram mahrum tu suma ?
aku ragelah dengan producer ni , korang ni buat filem untuk kepentingan korang kew ? untuk award tu kew ? tapi agama sendiri korang jatuhkan . dah takde otak kew ? otak tu dah tak centre dah ? dah tak boleh fikir baik buruk korang buat gitu ?
memang best bila producer tu nampak nama dia naik kat screen tv , tapi dia pena fikir kew nama dia pun naik di mata tuhan ?
hahahaha

berunsurkan lawak ni pula .
benda ni sama dengan jew dengan unsur agama tu . aku tau lah bomoh , dukun , nujum yang sesat2 ni guna nama tuhan dalam perubatan dia . tapi takkan dalam filem korang tu , korang nak mempersendakan ayat suci Al - Quran dan Surah2 dalam islam ? korang tau tak lepas korang buat macam tu sepa paling happy ? first sekali syaitan yang macam korang ni lah , second orang yahudi . korang dah bantu orang yahudi sebenarnya ni dalam mempersendakan islam .
aku tau memang lawak korang nampak bila ada jew lawak berunsurkan ayat2 suci ni kan .
korang sedap tekak ketawa , bila haus minum pastu continue ketawa . kalau korang dah gelak dan menganggap tu lawak , bila ada orang lain persendakan agama islam , korang tetap akan ketawa sebab korang anggap tu lawak dan bukan satu penghinaan bagi korang . jadi agama lain bolehlah terus mempersendakan agama islam ni . tu korang nak ?
aku takyahlah nak listed nama filem tu , korang sendiri pena tengok juga .

ni lah yang aku nak kongsi sikit dengan korang ni .
korang nak tau apesal dua negara ni tak pandai maju ?
sebab buat filem tak guna otak yang tuhan bagi tapi guna otak yang telah dihasut oleh syaitan !!!
damn !!
bagi aku dua wayang ni serupa jew , takde yang best .
tu pasal kalau aku pegi tengok wayang aku tak pandang filem melayu sebab aku tau filem ni sure boring . bukan jew dari grafik dia , jalan cerita dia yang damn yang buat aku rage dan buat aku dosa jew sumbang duit ke ajaran mengutuk agama islam .

P/S : step up 3 dah mainlah kat pawagam . amacam ? best tak .

pandangan aku . korang ?

No comments:

Post a Comment

HIT ME HERE !!