Sunday, August 29, 2010

GAME = PERGADUHAN


dari have fun pegi pergaduhan dan dari game pun tetap gak sama ending dia tetap juga gaduh .
sorry sikit sebab gambar tu kecik dan buat mata korang kecik bila tengok . tapi tu la the best screen shot aku boleh buat time jm12 pagi dengan mata yang layu dan mengantuk hahaha .
pagi2 macam ni kenapalah aku boleh ada idea nak bebel pasal benda ni . kes mula dari aku main dota pada jam12 pagi tu .
mesti mamat2 yang kaki game tu , especially yang laki tu tau macam mana kes ni boleh berlakukan dan pergaduhan ni antara kaum mana dengan kaum yang manakan ?
aku bagitau sikit , kaum yang terlibat dalam pergaduhan d GARENA ni salunya cina dan melayu ?

okay , mungkin kalau ada reader aku cina atau melayu yang tengah baca pandangan aku ni .
aku ada soalan hot untuk korang .
bukan soalan pasal life korang , bukan pasal tempat tinggal korang , bukan pasal korang hensem kew tak , kiut kew tak sebab aku tau korang suma memang duk perasaan hensem / kiut kan .
aku pun perasan kiut juga kekadang bila aku stand depan cermin sambil senyum sorang hahaha .
senyuman tu amalan mulia dan satu sedekah .
weh , aku dah mencarut jauh da ni wakakaka .

soalan hot yang aku maksudkan tu satu jew . tak banyak pun .
aku cuma nak tau apa gunalah korang gaduh .
gaduh tu sambil maki hamun ? apa yang korang dapat ?
pastu ada gaduh sampai nak masukkan agama .
apa benda tu ?
aku tak sokong cina ni sebenarnya sebab dia duk menghina orang islam .
kau duk hina agama islam kau ingat agama sembah patung kau tu baik sangat kew ?
sorry sebab aku cakap macam ni ? erk..
apasal pula aku nak minta maaf , kaum cina ni duk maki agama aku apesal aku nak minta maaf pulakan ..
weh cina bodoh takde otak tu , aku rage bukan pasal korang gaduh tu .
tapi aku rage sebab kau bawa masuk agama tu .
kau tahu tak isu apa paling sensitif ?
kau pena dengar tak statement ni ? "kerna mulut mulut engkau kaum kau binasa "
pena dengar tak ? tak penakan sebab aku baru jak buat statement tu untuk kaum cina kau .
ahahahaha
kau kena tau , isu paling sensitfi bila kau sebut pasal agama .
bila kau sebut pasal agama , engkau sudah sebut benda yang sensitif .
kenapa kau nak masukkan isu agama dalam game .
kau pikir kau dah terrer betul kew ?
kau pikir game dota tu untuk kaum kau jew kew ?
ada kau pena nampak dota tu dikhaskan untuk kaum kau ?
setau aku takde .

aku rage sebab aku islam .
agama aku kena hina .
kalau aku jumpa orang tu aku nak hentam dia kaw kaw .
aku ni tak juga kuat tak juga lemah .
kira sedang2lah .
walaupun aku ni taklah terrer betul dengan agama2 ni tapi aku tak boleh biarkan agama aku di hina macam tu . aku rage oiii !!

P/S : aku sangup mati demi agama aku . tu nawaitu aku salu .
walaupun aku ni taklah terrer betul dengan agama2 ni tapi aku tak boleh biarkan agama aku di hina macam tu . aku rage oiii !!

pandangan aku . korang ?

2 comments:

  1. dude! ko mmg brni mati.. ahaha!!!~ gila kau post cmni??? silap cket kna band ko ni tw.. haha!!!

    ReplyDelete
  2. wakakakaka . aku cakap yg betul jew .
    aku tau bukan suma bwat . tapi aku nak ingatkan dorang .apa2 hal dorang buat . jangan masukkan isu agama .. xD

    ReplyDelete

HIT ME HERE !!