Saturday, August 28, 2010

THEY ALL MY FREN NOT MY LIFE


apa makna aku post gambar ni ? ada kena mengena dengan aku ka ? memang ada sebab aku dah bagi clue kat korang dari title aku . tu pun kalau korang ada baca . apa kaitan mereka ni dengan aku ? mereka suma ni member aku tapi bukan BFF aku . mereka ni tak macam aku , suka membebel tak tentu pasal . mereka ni supporter , happy always , always make peoples around them happy oso , gila gila remaja , rajin , bersungguh sungguh . apa yang aku suka kat dorang ni dorang memahami aku dan terima kekurang dan kelebihan aku . tu . pasal aku anggap mereka ni member aku .
mereka yang tak dapat accept aku tapi pretending macam accept aku tu , aku anggap juga member tapi layan special dari aku tu mungkin kuranglah banding dengan mereka kat gambar ni
hahaha .

aku kenal mereka ni since aku first time jumpa kat doranglah takkan time aku dalam kandungan aku dah kenal dorangkan ? haha
kenapa aku nak share benda ni ? kenapa aku dulu duk membebel pasal benda kat kepala hotak aku , tentang dunia .
tapi tetiba kali ni aku post gambar member aku ni dan story kat korang ?
aku still macam aku . still nak kongsi pandangan aku kat korang . tak berubah sikit pun .
even yang aku post tu tentang dunia luar , tentang apa dalam otak aku , tentang member aku kew .
aku still nak kongsi pandangan aku..
hahaha

member aku .
mereka ni suma adalah orang yang ke tigalah paling rapat dengan aku . calculate secara cincai jew la hahaha .
lepas parent , kazen aku . dorang ni la orang yang next rapat dengan aku .
aku habiskan masa lepak aku dengan dorang ni even banyak lagi member aku yang lain .
kenapa aku nak habiskan masa aku dengan dorang .
sedangkan aku ada hp 3310 yang support 3g+internet0.facebook , laptop manga aku bukan apple , komik damn aku dan gadget aku yang lain .

sebab aku senangnya jew .
mereka ni bila aku rasa down , dorang upkan aku .
bila aku sad dorang happykan aku
bila aku nak pertolongan dorang tolong aku .
bila aku nak buat sesuatu dorang support aku .
bila aku nak tidur dorang tak kacau aku .
bila aku pokai , dorang lari
sebab yang last tu aku kidding jew hahaha

dalam hidup aku ni , aku tak pernah jumpa orang macam dorang ni yang sanngup buat suma tu demi aku . macam aku kata , laki takde BFF . perkataan BFF ni kaum pompuan jew guna . sebab benda2 macam pink ni pompuan jew nak guna hahaha . walaupun kami tak ade BFF dalam heart kami tapi bagi kami kawan sejati sentiasa dihati .
aku berani habiskan masa akuc dengan dorang sebab dorang ni juga buat benda yang sama aku buat .
bukankah fair tu ?

walaupun aku bagitau suma tu macam mereka ni kawan forever akukan ?
macam dorang ni part of my life .
tapi korang kena alert , title aku tu dorang cuma kawan aku tapi bukan life aku .

bagi aku dorang ni member aku buat sementara ditempat mana aku berada .
kenapa aku kata macam tu ?
sebab one day kami akan separated gak . antara kami takde yang hidup eternal kat dunia .
persahabatan kami ni akan dimakan oleh peradaban masa juga nanti .
mereka akan lupakan aku , aku mungkin juga akan lupa dorang .
tapi selagi kami ada FACEBOOK mungkin kami still boleh contact .
haha ~ buatlah facebook untuk mengekalkan persahabatan .
tapi aku tak jamin facebook boleh mengekalkan 100% okay hahaha
kenapa aku kata mereka ni friends aku jew dan bukan life aku ?
sebab nanti bila dah ada life masing2 , dah ada anak tanggungan , ada orang tersayang nak tanggung , ada nak tanggung hidup , ada nak fikir banyak perkara baru dalam hidup dorang yang baru tu .
kat sinilah kami mungkin forget juga each other nanti .
alasan aku paling kukuh kenapa aku kata kami akan separated sebab ajal sentiasa mengejar kami cuma kami kita tak tau bila ajal tu dapat kejar kitakan ?

aku nak korang tau , walaupun member korang tu tak akan bersama korang selama lamanya tapi aku nak korang habiskan juga masa korang dengan dorang .
kenapa ?
sebab tanpa kawan hidup korang ni serupa tunggul .
cuma hidup dalam dunia sendiri jew .
hidup korang takkan seseronok macam sekarang kalau member tak wujud .
member ni juga mampu untuk mengindahkan perjalana hidup korang .
walaupun tak kekal d mata tapi kekal sebagai kenangan terindah korang .
jadi tak salah kalau member korang tu jadi member sementara as long korang ingat dia dalam ingat korang .. ^^

P/S : sepa lagi nak jadi member aku ?

pandangan aku . korang ?

2 comments:

  1. ni bru la!!!~ keep it up dude!! ko ikut nasihat sy.. hehe.. kc byk2 g gmbr k? :)

    ReplyDelete
  2. hahaha .
    aku try2 jak ni post gna gmbr .. xD

    tp kalau bnda yg aku nk mention tu aku ada nk share . aku share gna pic la hehe

    ReplyDelete

HIT ME HERE !!