Saturday, September 18, 2010

KUTUK MENGUTUK AMALAN MULIA

Greeting manusia di bumi ^^

aku heran kenapa manusia benci dengan kutuk mengutuk ni .
dekat pesbuk sana , aku ada nampaklah sedikit sebanyak status damn dorang update tu .

Okay status damn yang aku nampak tu ni hah : -
- Kau kutuk aku !! kau igt kau baik sangat ?
- Kutuk jew la , nanti tuhan jew balas
- kata dari belakang beranilah , kat depan depanlah .
mngkn dya kena kutuk dari blog or dari belakang kot
wakakakaka .

okay noktah , tu jew status aku bole kc
sebab aku penat nak menaip panjang panjang
hahaha !

kutuk mengutuk ni dah karma dunia .
kau mengutuk ,
kau dikutuk ,
kau kena ketuk pun ada .
hahaha !
tapi kenapa dan mengapa kita nak rage bila kena kutuk ?
aku bet sebabnya ...
- kau terasa sebab menda tu kau buat
- kau rasa diri kau baik sangat sampai tak pecaya kau kena tuduh buat macam tu .
.- n etc ..

kenapa nak rage kalau kau tak terasa ?
kenapa terasa kalau kau tak buat .
kalau tak buat takyahlah nak terasa .

let me explain why aku kata kutuk mengutuk ni baik sebenarnya .
Orang kutuk kau sebab tu impression dia dengan kau .
kalau dia tak kutuk kau , kau takkan pernah tau keburukan kau .
kau asyik nakkan pujian jew sepanjang hidup kau sampai tak bole terima kutukkan ?
kalau itu yang kau harapkan , aku bet
kau akan hidup dalam kemarahan .
sebab tak suma manusia kat dunia ni suka memuji .
tak semua manusia pandai jaga hati .
ada manusia suka cakap direct or berterus terang .

So , kau ready tak ready ..
kau kena face juga dengan kutukkan orang tu ..

cara nak mengelakkan kutukan ?
senang jew .
kau takyah bersosial .
24jam kau kat rumah jew .
hadap laptop buka pesbuk , update status yang elok2 .
kalau tu susah sangat .
jalan terakhir ..
kau buat baik biar orang ingat sampai ke mati

Tapi manusia mana tak pernah buat kesilapan ?
dari kesilapan ni orang akan kutuk kau ..
dari kutukkan ni kau sedar dengan silap kau .
macam kau terlanjur ..
orang kampung kutuk kau , kau malu ..
kalau orang kampung tak kutuk kau ,
kau terus menerus buat benda tu .

Bukan semua kutuk tu negatif .
kutukkan jadi negatif sebab kepala hotak kau yang fikir negatif .
kau terlalu fikirkan menda negatif tapi positifnya kau tak fikir .
tu pasal kau rasa kutukkan tu satu penghinaan bagi kau !!
kenapa nak emotional sedangkan rational thinking lagi bagus .
kau emotional kau takkan dapat jawapannya ..
kalau korang ada fact yang mengatakan emotional ni dapat menyelesaikan masalah kasi info aku

sekian jew post damn aku hari ini .
aku nak blah , nak pegi mengutuk orang
wakakakakaka

P/S : mengutuklah selagi korang bole .
jangan tunggu orang kutuk engkorang
hahahaha

My Perspective . What yours ?

No comments:

Post a Comment

HIT ME HERE !!