Tuesday, August 31, 2010

PEMBUANGAN BAYI

apa perasaan korang bila tengok gambar kat sebelah ni ? sedih , sayu , kesian , tak nak tengok , geram , benci orang yang melakukan perkara ni , rage dan etc kn ?

sekarang ni , aku rasa statistik kes pembuangan bayi kat malaysia konfem semakin meningkat . betul x ?
kalau korang tengok berita or mana2 akhbar mesti ada jew isu ni .
aku teka , yang meningkatkan statistik ni bukan orang yang dah berumah tangga tapi orang yang bernama COUPLE .
aku tau korang time kapel ni korang nak roman lebih2 sampai lupa dunia dan akhirat . korang nak beromen lantak koranglah tu dah adat kapelkan .
tapi at least beromen tu biarlah berpada pada pastu tak melibatkan mana2 pihak kecuali korang berdua jew .
pihak yang aku mention tu ?
papa n mama korang
pihak polis
bayi yang korang buang

weh , aku nak tanya korang . korang kapel untuk apa ? untuk mendapatkan seks ?
dah dapat seks , terlanjur , bayi tu korang tak langsung tak amik responsibility ?
mana otak korang hah ?
nasihat aku untuk korang ni . kalau dah nafsu kuda nak juga buat seks .
gunalah safety sikit , pakailah kondom tu takdelah terlanjur , takdelah bayi kena buang .
yang pompuan tu guna la otak sikit , kalau kau pun dah gatal sangat , sebelum buat tu p la amik pil untuk mengelakkan korang dari mengandung .

bayi ni korang buang macam tu korang ingat sampah ?
sampah macam sampah sarap tu ?
yang patut kena buang tu korang . sebab korang ni dalam kategori sampah , tau tak ?
sampah masyarakat !!!! damn . buat aku rage pula wakakaakaka .
bayi ni deserved mendapat lebih baik dari tu .
even mama n papa dia dah buat kesilapan tapi janganlah korang buat bayi ni macam ni . kalau bayi tu boleh lari , sure dia lari minta tolong .
dia nak juga merasakan kebahagian hidup di dunia ni .
tapi apa yang korang kasi ?
korang kasi dia kesengsaraan selepas dia lahir . damn !!!
korang biar dia kat tong sampah , kena gigit semut .
korang tau tak dia struggle untuk hidup dia walaupun dia masih lemah ?
mengharap someone dengars screaming dia .
korang tak sedih kew ?
korang tak kesian kew ?
dia tu darah daging korang .
sedangkan binatang pun tak buang anak dia .
ni kan manusia ..
korang ni kategori mana erk ?

kalau korang tak nak bayi ni , korang bagi jew la kat sepa yang nak .
pusat penjagaan anak kew , orang yang takde cahaya mata ka .
maybe dorang accept .
kalau korang mempersoalkan tentang " malu " .
aku tanya balik kat korang . time korang buat tu korang tak malu kew ?
kalau dah salah tu , jangan nak buat kesilapan yang besar kali kedua .
dah buat dosa besar sekali jangan nak buat dosa kali ke-2 .
korang ni macam tak kisah jew pasal dosa2 ni ?
tak takut hukum akhirat nanti ?

P/S : sampah kertas sila buang kat tong sampah bukan bayi !!

pandangan aku . korang ?

4 comments:

  1. apa kata kita bagi jer hukuman mati kat pembuang bayi.. sebab buang bayi hingga menyebabkan kematian harus dibalas dengan kematian juga.. hahaha!

    ReplyDelete
  2. jangan kata bro !! .
    kta buat nak ! hahaha

    ReplyDelete
  3. gwa tak nak meninggalkan blog gwa lebeh awl sbb kita da bunuh org.. wakaka..

    ReplyDelete
  4. waakakakakaka !!
    aku pun acah jak tu .
    tak sanggup tahan dosa besar woii !! haha

    ReplyDelete

HIT ME HERE !!