Wednesday, August 25, 2010

HUJAN

kenapa aku title aku hujan . aku bukan nak kata penyanyi kumpulan hujan tu yang duk perasan dia top . tu kalau korang nak maki korang makilah aku tak kisah hahaha . tapi aku nak kata pasal hujan yang diturunkan untuk manusia daripada-Nya . situasinya macam ni . bila korang rasa panas mesti korang nak hujan tu turunkan ? bila sejuk pula korang nak panas . tapi bila da turun hujan tu korang tak bersyukur pula tapi duk maki . aku tau korang maki sebab korang da ada planing dengan member2 , makwe korang , dengan skandal korang , dengan parent korang n etc .

kalau korang faham situasi kat atas tu bagus , jadi takyahlah aku nak type panjang2 lebarkan . aku rasa orang yang duk maki hujan ni tak reti bersyukur . kalau kat africa hujan renyai2 pun dorang dah tunduk duk sembah langit tu tanda terima kasih dorang kat tuhan . tapi orang kita ni tak . duk hentak kaki , tinggi sora maki hujan tu . kalaulah malaysia kena landa situasi macam africa tu , korang rasa orang kita ni sedar tak , korang rasa dorang sanggup ka jilat balik ludah yang dorang dah buang tu demi kembalikan malaysia macam dulu sekiranya malaysia di landa situasi macam africa . let say jew la ni hukum untuk orang kita sebab duk sedap tekak jew memaki nikmat tuhan tu . dorang belum rasa dorang sedap tekaklah memaki tapi bila dah rasa sibuk nak nangis , doa sana doa sini .

kenapa aku mention hal ni ? sebab petang tadi TUARAN hujan . aku datinglah dengan laptop aku kat bilik ni . aku duk urut dia picit2(typing) . aku buka pesbok aku , duk balas komen . time tu la aku nampak komen yang duk memaki hal pasal hujan ni "owh no !!! hujan , shit mesti tidak kering baju skola sa" "kau ni hujan tak turun kena sama masa dialah , time tengahari kau tidak turun , kalau kau turunkan tidak juga kami haus pastu bolehlah jalan sambil minum time pulang skola" ni antara komen yang aku nampak . aku tau korang buat lawak . tapi lawak korang ni dah memaki nikmat tuhan mean korang tak bersyukur kepada-Nya . memaki biar pada tempatnya la weh !!

pandangan aku . korang ?

No comments:

Post a Comment

HIT ME HERE !!